Використання QR-коду

QR-код (quick response — швидкий відгук) — матричний код (двовимірний штрих-код), розроблений і представлений японською компанією «Denso-Wave»[1] в 1994 році. Абревіатура QR похідна від англ. quick response, що перекладається як «швидка відповідь». Основна перевага QR-кода — це легке розпізнавання сканувальним обладнанням (в тому числі й фотокамерою мобільного телефона), що дає можливість використання в торгівлі, на виробництві, в логістиці.

 Сайти для генерації 
QR-кодів:

 http://www.qr-code.com.ua/
 http://www.decodeit.ru/qr
 http://ru.qr-code-generator.com/

На відміну від звичайних одновимірних bar-кодів, QR-коди містять у собі набагато більше даних, і візуально представлені у вигляді чорно-білих квадратів, що нагадує лабіринт. В одному QR-коді можна зашифрувати: 7089 цифр, 4296 символів (у тому числі кирилицю), 1817 ієрогліфів. Код може містити будь-яку текстову комбінацію, що складається з цифр і символів. Усередині QR-коду закодована службова інформація, яка дозволяє визначити, що саме зашифровано: гіперпосилання, текст, адреса електронної пошти, номер телефону, географічні координати або інші дані. Завдяки застосуванню системи корекції помилок на базі кодів Ріда-Соломона дані підлягають відновленню при пошкодженні до 30% зображення. Оскільки QR-коди розроблено для зчитування непрофесійними пристроями, камери яких мають невелику роздільну здатність, то крім області даних, вони мають області, що відображають просторове положення коду (рис. 1). Код для декодування може бути відсканований горизонтально, вертикально, під кутом.

QR-коди широко використовуються багатьма відомими компаніями та брендами в торгівлі, маркетингу та рекламних проектах. Динаміку популярності терміну «QR код» можна прослідкувати на Google Trends (www.google.com/trends/explore#q=QR код). У навчальному процесі QR-коди доцільно використовувати з наступними цілями:
1) при супроводі уроків презентацією можна забезпечити учнів роздатковим матеріалом з QR-кодами для доступу до допоміжних додатків (гіперпосилання на мультимедійні джерела та ресурси: відео-, аудіо-додатки, сайти, рисунки, анімації, електронні навчальні видання, бібліотеки та ін.). Можна розмістити QR-коди й на самих слайдах презентації. Замість введення URL в свої телефони, учні зможуть відсканувати код, щоб отримати додаткову інформацію миттєво;
2) для розміщення на обкладинках навчально-методичної літератури довідкового матеріалу, відомостей про автора, видавництво або будь-якої додаткової інформації;
3) для використання в системі каталогів бібліотеки навчального закладу;
4) для розміщення розкладу занять, результатів навчального процесу тощо. Водночас треба пам'ятати, що складний QR-код (з великим обсягом даних) може не розпізнатися камерою з низькою роздільною здатністю;
5) для ідентифікації учнів у віртуальному кабінеті бібліотеки або дистанційного курсу;
6) для опитування учнів за певною темою;
7) у навчальній грі-квест із завданнями у QR-кодах;
8)в освітніх кросвордах;
9) у контрольно-тестовому матеріалі. В Інтернет-мережі є спеціальний сервіс ClassTools, який дозволяє створювати такі завдання у QR-вигляді (http://www.classtools.net/QR);


Для прикладу ось декілька кодів:

Комментариев нет:

Отправить комментарий